Pages

۱۳۹۰-۰۷-۲۰

بوسه اسطوره ای

شما می توانید وبلاگ اصلی ما را  در اینجا ببینید! ( عکسها وفیلمهای مطالب در وبلاگ اصلی قابل مشاهده است)
لینک همین مطلب در انجا :


عکسی که در زیر می بینید "بوسه اسطوره ای" نام دارد و پس از اعلام خبر تسلیم شدن ژاپن در جنگ جهانی دوم (14آگوست 1945) در میدان تایمز نیویورک گرفته شده است. عکاس آن آلفرد آیزنشتات است و این عکس یک هفته بعد بر جلد مجله معروف لایف نقش بست.

 عکس نکته جالب این عکس صورت شاد و خندان مردمی است که در پس زمینه دیده می شوند. نمی دانم عکاسان سرزمین من نیز پس از اینکه ایران با پذیرش قطعنامه 598 عراق را در جنگ 8 ساله شکست داد!!! از چهره های بهت زده و چشمهای گریان مردم ایران عکسی به یادگار گرفته اند یا خیر؟ مردمی که 8 سال به وعده زیارت آزادانه کربلا و سامرا و نجف دل خوش کرده بودند و حتی نماز خواندن در مسجد الاقصی را در رویا می دیدند و ناگهان صبحی از خواب بیدار شدند و ....

برای اینکه متهم به پرت و پلا گفتن نشوم بد نیست شاهدی هم ارائه کنم که صحبت کردن از تاریخ بدون ارائه سند و مدرک و شاهد مثل سفرکردن به کره ماه با موتورگازی است:



-واکنش شما به پذیرش قطعنامه چه بود؟
-وقتی اخبار را شنیدم، پاهایم سست شد و واقعا افتادم زیرا اصلا زمینه فکری از قبل برای این موضوع نداشتیم و برداشت ما بر اساس راهبرد امام (ره) رسیدن به قدس و رفع فتنه بود ولی واقعیتها از چیزهای دیگری خبر می داد، یعنی در بستر فعلی و ورود مستقیم آمریکا به جنگ؟؟ احساس می شد که صدام دیگر دشمن ما نبود و آمریکا و کشورهای اروپایی آن را هدایت می کردند.
در داخل هم برخی از دولتمردان به این باور رسیده بودند که در صورت ادامه جنگ ما شکست خواهیم خورد و اصلا ماهیت ما به خطر می افتد. در عین حال تفکر سپاه این بود که ما جنگ را برای رسیدن به قدس ادامه می دهیم تا شهید شویم...
(علامت تعجب از من است.)
 برگرفته شده از مصاحبه سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح ویژه نامه سی ویکمین سالگرد آغاز جنگ ایران وعراق مهر 1390 روزنامه ایران صفحه 33.
توجه داشته باشید که ایشان از ابتدای جنگ درجبهه بوده و زمانی که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت از پرسنل رده میانی سپاه بوده اند. وقتی که کسانی مثل ایشان ،که از اول جنگ دستی در آتش داشته اند، پس از 30 سال با چنین بهتی درباره وقایع آن روز صحبت می کنند تکلیف مردم عادی کوی و خیابان معلوم است.
رضا کیانی موحد

در صورت استفاده در سایر وبلاگها و سایتها لینک مطلب در Wars and history و نام نویسنده و یا مترجم را ذکر کنید.



کارل دونیتس بی گناه یا گناهکار؟ قضاوت با شما.


حمله به کشورهای اسکاندیناوی،نروژ/ عملیات فورتیتود شمالی / نمونه ای از عملیات فریب استراتژیکی در جنگ جهانی دوم



شکست فاجعه بار تهاجم به دیپ توسط مدافعین المانی، قتلگاه متفقین، هزاران نفر تلفات/عملیات جوبیلی


نبرد دریایی ریورپلات؛The Battle of the River Plate







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر