Pages

۱۳۹۰-۰۷-۲۳

شما می توانید وبلاگ اصلی ما را  در اینجا ببینید! ( فیلمهای مطالب در وبلاگ اصلی قابل مشاهده است)
لینک همین مطلب در انجا :
    Brigadier General McAuliffe, circa 1944
در روز 22 دسامبر 1944 همه چشمها به شهر کوچکی در بلژیک با نام بستونیو دوخته شده بود. بمباران ثابت نیروهای آلمانی 15000 سرباز آمریکایی ،که تنها چند ساعت قبل به شهر رسیده بودند و در آنجا محاصره شده بودند، را از پای درآورده بود. از سمت جنوب ارتش سوم زرهی ژنرال پاتن در حال تاختن به سمت بستون بود اما این واحد در جدالی شوم با زمان درحال از دست رفتن وارد شده بود.
در حدود ساعت 10 صبح آلمانها تیراندازی را متوقف کردند و چند تن از افسران آلمانی با پرچم سفید به مواضع آمریکایی ها نزدیک شدند. آنها یک نامه دو صفحه ای برای فرمانده نیروهای آمریکایی ژنرال آنتونی مک اولیف آورده بودند:
از فرمانده آلمانی به فرمانده آمریکایی های محاصره شده:
سرنوشت جنگ در حال تغییر است... تنها یک راه برای نجات سربازان محاصره شده ات از نابودی کامل وجود دارد. تسلیم قابل احترام نیروهای داخل شهر.

پس از خواندن نامه، مک اولیف بدون مکث و به بلندی کلامی بر زبان آورد که جاودانه شد:"اوه، Nuts!" اما هنگامی که فرمانده دل مشغول آمریکایی به کارهای واجب ترش برگشت خود را برای پاسخ به نامه حریف خالی از کلمات یافت. یکی از افسران ستادش پیشنهاد داد:"اولین واکنش شما باید به گوش دشمن برسد ژنرال!" یکی از منشی ها نامه زیر را ماشین نویسی کرد:
به فرمانده آلمانی:
Nuts!
از طرف فرمانده آمریکایی.
یک سرهنگ آمریکایی با موفقیت توانست منظور مک اولیف را برای آلمانی هایی که ضرب الاجل فرمانده شان را آورده بودند توضیح دهد: "اگر شما معنی Nuts را نمی دانید به انگلیسی روان می توان آن را "برو به درک" ترجمه کرد و باید اضافه کنم که اگر به حملات خود ادامه دهید ما هر آلمانی لعنتی را که به سمت شهر حرکت کند از پای درمی آوریم."
به علاوه، جواب یک سیلابی مک اولیف سبب شد تا شوکی به ژنرال پاتن وارد شود. او بر سر سربازانش فریاد زد: "نباید اجازه دهیم تا مردی چنین سخنور کشته شود!"
ژنرال پاتن

                           
                            یادبود مک اولیف در شهر بستونیو

منبع: کتاب Absolutly victory ISBN:1-932994-73-4  صفحه 57.
مترجم: رضاکیانی موحد

در صورت استفاده در سایر وبلاگها و سایتها لینک مطلب در Wars and history و نام نویسنده و یا مترجم را ذکر کنید.

کارل دونیتس بی گناه یا گناهکار؟ قضاوت با شما.


حمله به کشورهای اسکاندیناوی،نروژ/ عملیات فورتیتود شمالی / نمونه ای از عملیات فریب استراتژیکی در جنگ جهانی دوم



شکست فاجعه بار تهاجم به دیپ توسط مدافعین المانی، قتلگاه متفقین، هزاران نفر تلفات/عملیات جوبیلی


نبرد دریایی ریورپلات؛The Battle of the River Plate





 

۱ نظر: